Wednesday, September 14, 2005

Emosional nye harini..



Alhamdulillah, pagi ini saya bangun dan terus ceria. Bersyukur sangat sebab memperolehi nikmat tidur yg tak terbayar harganya. Dah tercover tidurku yang tak menentu gara-gara nak siapkan assignment dan menunaikan hak-hak badanku. In fact, terlebih cover sampai termiss tazkirah subuh pagi tadi :(

Ku jalan ke uni bersama sahabatku dengan gembira. Banyak kisah-kisah yang dikongsi, maklumlah, lama tak bersama. ;) By the way, pernah tak kalian menghadapi peristiwa 'backstabbing'? Selama ini, saya ingat dalam drama-drama melayu je menda ni berlaku. Tidak ku sangka, peristiwa ni akan ku hadapi in my life. Ku terima ini as dugaan dari Allah yang mentakdirkan backstabbing happened around me. Sebenarnya, memang tak dapat kusangkal, hati ini sangat sedih. Ku sangat terluka kenapa ada orang yang sanggup berbuat camni kepada orang yang dia kenali malah telah bersama for years. Tak ku sangka, ku mengalirkan air mata dalam class maths tadi bila terkenangkan balik dialog kami. Harap no one perasan.. ;) Hati ini pilu.. sangat pilu.. malah terluka dan tercalar. Semoga Allah tenangkan diriku sentiasa..

"Bersabarlah dan tiadalah kesabaranmu itu melainkan dengan pertolongan Allah dan janganlah kamu bersedih hati terhadap mereka dan janganlah kamu bersempit dada terhadap apa yang mereka tipu helahkan"
(An-Nahl:127)



Sekarang, saya berada di computer lab. Ambil masa kejap nak baca blog kawan-kawan. Secara tak sengaja, air mataku mengalir sekali lagi kerana sangat terharu.. Alangkah terharunya bila ku baca blog seorang sahabat ku. Ku rasa sangat bersyukur kerana memperolehi sahabat seperti kalian yang memahami dan menyayangi diriku. Moga Allah kuatkan hati-hati kita dalam menempuh dugaan, dan kuatkan ikatan persahabatan kita walau kita jauh di mata..

Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dulu keresahan..

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan..

No comments: