Monday, May 19, 2008

the feeling is bad

antara perkara yang paling saya benci dan jijik melihat adalah apabila seseorang menunjukkan middle finger. bkn setakat benci, tapi perasaan yg juga sedih sebab sanggupnya orang itu tunjukkan jari tengahnya pada kita. what a bad feeling i normally had. sejak balik dari australia, memang lama tak nampak perbuatan sebegitu. rasa syukur juga.

btw, kenangan di jepun masih teringat ingat di hati ini. teringat suasana masyarakat jepun yang begitu bersopan santun, penuh dgn nilai nilai akhlak islami (entry trip to japan akan menyusul nanti!). tiba tiba, hari ini, sedang ku pandu keluar dari smk teknik, pulang dari menghantar seorang sahabat di situ, terserempak dengan sebuah kereta yang agak laju hinggakan hampir2 kami berlanggar, lalu tiba tiba, ku terlihat aksi middle finger yang sangat ku benci itu, diaksikan oleh seorang lelaki yg mungkin berbangsa iban atau melayu di dalam kereta tadi. huhu. sekali lagi, i feel bad.

peristiwa itu membuatku kembali di bumi yang nyata. aku sedang berada di malaysia, bukan di nihon lagi. rindu nya suasana islami ni negara matahari terbit itu...

3 comments:

irizis said...

Malaysians can always be Malaysians :)

kejora said...

kite pun x suke...anti btollaa org2 mcm ni...

salwabee said...

moga2 mereka mendapat hidayah Nya.