Sunday, May 25, 2008

Nilai persahabatan begitu besar,
Taaruf yang sentiasa berpanjangan...


Dua hari lepas, aku purposely menginvite seorang sahabat untuk makan malam bersama. Ku terasa, hubungan nya dengan sahabat sahabat lain termasuk diriku, ada jurang yang besar. Proses perkenalan bermula. Aku banyak bercerita dari bertanya kerana ku tahu ketidak sukaannya untuk menjawab pertanyaan yang dia tak boleh menjawab. Cerita demi cerita, ku ambil juga kesempatan melontar beberapa persoalan yang mampu dijawabnya (being me yang nakal, hehe) I found out a lot of suprises, ternyata rupanya, ramai yang belum mengenalinya. Aku bersyukur kepada Allah, kerana memberi peluang pada malam itu untuk ku mengenalinya. Ada sesuatu yang mengkagumkan aku kepadanya di mana hanya akan ku simpan di hati ini.

Wahai sahabat, ku pohon maaf jika selama ini, ada timbul perasaan kurang best yang mungkin bisikan syaitan yang dengki apabila melihat sahabat berkasih sayang sesama kita. Ternyata, engkau insan yang unik lagi istimewa.


Cuma pesananku satu buat sahabat, belajar lah untuk menerima setiap kekurangan orang lain, moga dengan itu, kekuatan kita akan bantu untuk menampung kekurangan mereka. Kurangkan la juga benteng ego dalam diri kamu untuk membenarkan orang lain memasuki ke pintu hati mu kerana hakikatnya, mereka sayangkan mu.


Love you, fillah.

2 comments:

kejora said...

betul tu salwa...tak kenal maka tak cinta...kte pun kdg2 susah nk 'open up'...ohh ye...kte nk inform awak ni...kte dh reactivate balik my blog...hope to catch up yaa...

salwabee said...

aliza!! thanks for dropping by. miss u dear.. hope ur doing well now :) bila nak pay me a visit ni