Wednesday, August 31, 2005

Ada Apa Dengan Merdeka?



Image hosted by Photobucket.com



Yay! Kita sudah merdeka!

Anda pasti?

Merdeka lah kita bila British akhirnya keluar dari negara kita dan beri kemerdekaan kepada kita. Yer la tu.

Cuba check balik adakah sebenarnya kita telah merdeka. Tengok balik pemikiran kita, adakah masih terikut-ikut dengan barat. Check balik apa aktiviti harian kita, pemakaian kita, sistem ekonomi kita. Kalau masih berasaskan sistem barat, atau westernized, itu maknanya kita belum merdeka la tu.

Pihak kafir ni bijak. Mereka sebenarnya ada agenda sendiri. Hidden agenda. Mereka merdekakan kita physically (like Malaysia), tapi mereka masih menjajah minda kita without we realizing it. Pihak Zionist sentiasa sahaja merancang untuk jatuhkan Islam. Tapi, kita masih tidak sedar.. Kenapa ya? Sebab kita sekarang dah away from Quran and Islam. Kita prefer untuk hidup dengan lifesytle barat. Kita jadikan mereka as idol or role model. Kita tinggikan martabat orang kafir dengan semua menda nak jadi macam dia.

Cubalah kita bayangkan wahai kawan-kawan. Kalau lah Malaysia diserang or dibom tiba-tiba oleh mana-mana pihak, apakah kekuatan yang kita ada untuk guna? Kekuatan akidah dah zero, kekuatan fizikal pun takda (pemuda-pemudi ramai sangat jadi drug addict, larat ke nak berperang). Apa yang tinggal? Tepuk dada tanya iman.


Apa tunggu lagi, jom merdekakan minda dan cara hidup kita!

1 comment:

Anonymous said...

Nice post and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thank you on your information.