Saturday, August 27, 2005

teringat....

Bila tengok balik the previous entry, tiba-tiba teringat kat satu dialog antara saya dan seseorang ini around bulan July camtu..

A: Salwa, ko skolah mana ye dulu?
Me: Tkc..
A: Serious? Cam tak caya jer. Ko takde rupa budak tkc pon.
Me: Ko skolah **** kan?
A: Yup..
Me: Nak tanya.. Camna rupa bdak tkc yg ko fikir then?
A: Yer la. Korang ni yada yada.. Aku anti skit budak skolah ko ni. Yada yada..

Dia adalah bagitau reasons why dia anti budak skolah saya. Saya rasa malu pulak bila dengar. Itu rupanya perception orang dekat produk skolah saya. People have been generalising us, products of tkc by looking at the negative aspects ONLY.

Rasa mcm nak bagitau je kat semua mengatakan, bukan semua orang camtu..

And now I thank Allah sebab that particular person had no idea that I'm a tkcian that time kalau itu lah perception dia atau orang lain dekat kami.

No comments: